Wecycle lanceert lens voor de Snapchat app om jongeren tot 18 jaar ook lampen in te laten leveren.
Bij Wecycle is de eerste Snapchat campagne van start gegaan. Deze campagne moet jongeren via een lens wijzen op de inleverbakken voor kleine elektrische apparaten en lampen in winkels.
De WeCycle campagne vormt een aanloop naar de eerste International E-waste Day die op 13 oktober plaats vind. De Snapchat-gebruikers kunnen via een lens een ondeugende poes in hun eigen omgeving plaatsen. Z kunnen hem diverse kleine elektrische apparaten laten wegmeppen die op het scherm staan. Via advertenties op die op Snapchat staan, worden jongeren van 13 tot 18 jaar in de verleiding gebracht om de nieuwe lens te downloaden. Ze kunnen vervolgens de lens als augmented reality te gebruiken. Het doel van deze campagne is om de jongeren meer klein e-waste te laten inleveren. Dit kan door middel van Wecycle inleverbakken die in duizenden winkels staan. In Nederland gebruiken duizenden jongeren onder de 18 jaar dagelijks de Snapchat app.
Jan Vlak, directeur en de voorzitter van het WEEE Forum, is blij met de International E-waste Day: ‘Het is goed dat er internationaal aandacht is voor inzameling en recycling van e-waste. In ons land voert Wecycle regelmatig een campagne om zowel consumenten als professionals te stimuleren meer e-waste in te leveren. De Snapchat campagne is weer een nieuw instrument om nu ook jongeren aan te spreken, en deze groep is het best te bereiken via sociale media. Op deze manier dragen wij ook ons steentje bij aan International E-waste Day aldus Jan Vlak.’